Цей спосіб управління часом був розроблений Франческо, коли він був ще студентом і намагався підвищити свою успішність. Для цьоо він використовував різні методики для управління часом.
У результаті з’явився підхід, що одержав широку популярність у всьому світі. У назві техніки використовується помідор, тому що автор застосовував кухонний таймер у вигляді помідора (як на картинці) для вимірювання часу.
Спочатку я поставився з упередженням до цієї техніки. Поясню – чому.
В основі цієї методики лежить принцип 25 хвилинної роботи без переривань. Але через 25 хвилин ви зобов’язані перерватися на 5 хвилин. Інтервал 25 хвилин називається помідором.
І тут я подумав, а уявіть, що завдання займає всього 35 хвилин. Ви 25 хвилин її робили, потім на 5 хвилин відволіклися, потім повернулися до задачі, і ще у вас пішло хвилин 5 на те, щоб згадати думку, на якій ви закінчили – у підсумку на всю задачу у вас піде замість 35 – цілих 45 хвилин. Ось це мене і бентежило.
Однак ніхто ж не забороняв користуватися здоровим глуздом? Зрештою відпочивати все одно потрібно. Можливо після цієї 5-хвилинної перерви у вас з’явиться ідея, яка допоможе вирішити задачу за 3 хвилини?
Отже, після детального вивчення техніки, я зрозумів, що це дуже перспективний метод планування. І ви можете спробувати його самі.
Що дає «помідорна техніка»?
- Грамотне планування – ви обираєте тільки пріоритетні завдання, ви зможете прогнозувати, скільки часу займуть завдання.
- Ви контролюєте свої справи. Моніторинг та розподіл часу на завдання
- Концентрується увага (ви менше відволікаєтеся)
- Техніку використовують для аналізу продуктивності в кінці кожного дня.
- Накопичення інформації, яка допоможе вдосконалити наступний день
Основна ідея
Для того щоб почати користуватися методом, потрібні: список завдань, таймер, папір та ручка.
Основна ідея така:
- Формуємо чіткий перелік справ на сьогодні.
- Встановлюємо таймер на 25 хвилин.
- Працюємо над завданням, поки не задзвонить таймер. Після цього робимо відмітку про виконання роботи.
- Робимо 5-хвилинну перерву.
- Кожні 2 години робимо тривалу перерву на 15-20 хвилин.
У вас повинен бути загальний список справ, з якого ви вибираєте найбільш пріоритетні на сьогодні.
Ви працюєте над найбільш пріоритетними завданнями, завжди бачите поточний стан справ і розумієте, скільки часу йде на завдання.
Додаткові правила
- «Помідори» не можна ділити на частини.
- Завдання, тривалістю менше 1 «помідора», потрібно групувати по кілька в один «помідор».
- Якщо завдання займає більше 5-7 «помідорів», її треба ділити на декілька завдань.
- «Помідор» не можна переривати.
- Якщо все-таки треба перерватися, то потім починайте «помідор» спочатку.
Як це працює (детальний опис)
- складається загальний список активних завдань;
Активні завдання
№ | Найменування завдання | |
… | … | |
… | … |
- в загальний список завдань вибираються найбільш пріоритетні
Приклад завдань.
1. | Написати статтю (максимум 3 помідори) | … |
2. | Намалювати логотип (максимум 4 помідори) | … |
… | … |
- ставимо таймер на 25 хвилин і працюємо над першим завданням, не відволікаючись;
- після сигналу таймера, ставимо «Х» навпроти завдання, над яким працювали;
- відпочиваємо 5 хвилин, встановлюємо таймер на 25 хвилин і працюємо далі;
- коли завдання зроблено – викреслюємо зі списку;
1. | Написати статтю (максимум 3 помідори) | ХХХ |
2. | Намалювати логотип (максимум 4 помідори) | … |
… | … |
- кожні 4 «помідора» робимо тривалу перерву (20-30 хвилин).
Ось і все. Спробуйте, може ця техніка створена саме для вас.